لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

الان چه فصلیه؟

نکنه پاییزه من خبر ندارم؟؟ تو حیاط پربرگ ها ی زرد پاییزیه! هوا ابریه باد برگهارو تندو تند جابجا می کنه بارونه برگ خشک زرد از آسمون میاد البته خود بارون هم دیشب  مثل هفته های گذشته داشت میومد!  

مرداد ماه رو به آفتاب داغ و سوزانش می شناختم ! همه چیز این روزها چپکی شده! 

 

 

---راستی امروز وبلاگ گپ دل رو می خوندم فکر می کنم صحبت های ایشون و این پست آخرشون دلیل خوبی برای حس و حال منفی من در مقابل دیدن طلاهای قاب گرفته برروی دیوار حرم امام رضا باشه!! بد نیست پست آخر وبلاگ گپ دل رو بخونید. البته قبلش پستی به نام حس و حال خودم رو(دو متن قبل تر) هم اگر نخوندید بخونید.

 

این هم لینک وبلاگ گپ دل:http://yourehearts.blogfa.com 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مائده رنـجبـر 4 مرداد 1391 ساعت 08:45 ب.ظ http://dailylife.blogsky.com

سلام لیلی خانم. نماز و روزتون قبول باشه. پستی رو که آدرس داده بودی خوندم. با حرفایی که اونجا زده شده موافقم ولی دوست من این مسئله ربطی به چیزی که شما میگی نداره. حداقل من اینطور فکر می کنم. ببین تو هر دین و مسلکی بزرگانشون تا زمانی که حضور فیزیکی داشتن در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی میکردن اما بعد از مرگشون برای احترام و بزرگداشت اونا بارگاه و زیارتگاهی براشون ساخته شد. هر کدوم به یک نحو. در دین ما هم همینطور.بزرگان ما به این چیزا هیچ احتیاجی ندارن اما این چیزی که شما ازش گله داری فقط برای گرامیداشت مقام اونهاست گرچه در مقامات بالاتر این مسائل هیچ ارزشی نداره.
فکر میکنی اگه یه خارجی یه آدمی که با اسلام آشنایی نداره بیاد و مثلا بپرسه بزرگ شما کیه ما بخوایم براش توضیح بدیم اولین کاری که بعد معرفی این بزرگان می کنیم چیه؟ می بریمشون بارگاه اونا رو نشونشون می دیم. فرض می کنیم طرف خیلی هم عاقل باشه با دیدن اون چیزی که شما میخوای حتما اتفاق بیفته فکر نمی کنی بگه این چه نوع تکریم و بزرگداشتیه که شما دارید.
ما آدمای عادی حتی وقتی عزیزترین موجود زندگیمونو از دست میدیم سعی می کنیم بهترین جا ومکان و بهترین سنگ قبر و بهترین مراسمو براش برگزار کنیم. آیا به نظر شما نباید در مورد کسانی که بزرگترین سرمایمون یعنی ایمان و اعتقادمونو بهشون مدیونیم کاری کنیم؟ هر چند کوچک و مادی و ظاهری...؟

سلام ممنون که رفتین و خوندین
با نظرتون اصلا موافق نیستم

مریم 7 مرداد 1391 ساعت 06:47 ق.ظ http://ourtravels.persianblog.ir/

سلام.اگه این کار درست بود حضرت علی برای پیامبر حتما بارگاه می ساخت. ضمنا اونچه ما داریم میبینمی افراط در حد اعلاست و در کنارش مظاهر فراوان فقر و بدبختی و ریا و امام فروشی برای پر کردن جیب! همون آدم خارجی اگه بیاد و انبوه آدمای گرسنه و گدا و... رو ببینه و بعد دستورات دین ما رو بخونه چه حالی بهش دست میده؟امامان ما ساده زیست بودن و در زمان حیاتشون هم مهم نبود براشون که چه کسی با چه درجه ای میاد خونه شون چه برسه به ممات.فیلم اینجا چراغی روشن است رو دیدی؟

سلام.موافقم باهات
درموردفیلم بیشتر توضیح می دی؟ندیدم

مائده رنـجبـر 7 مرداد 1391 ساعت 06:42 ب.ظ

دوستان سلام... بیاین یه خرده هم به دور و بر خودمون نگاه کنیم. نمیشه که همه چیزو بندازیم گردن خدا و پیغمبر.
خداوند همه افراد رو یکسان نیافریده. نه به اونی که فقر داده خواسته توهین کنه و نه برای اونی که ثروت قرار داده عزت و احترام بیشتری قائل شده. به کسی که ثروت داده این هشدار و الزام رو هم قرار داده که در مالی که برای تو مقرر شده سهم دیگران هم وجود داره و باید پرداخته بشه. حالا اگه این آدم یاغی شد و نخواست سبب خیر رسانی بشه باید بریم یقه خدا و پیغمبرو بگیریم؟ چرا بی تدبیری و بی مسئولیتی دیگرانو نبینیم؟ چرا گیر ندیم به اونی که ورد زبونش شده من به مولایم علی(علیه السلام) می نازم بعد در عمل آنچنان بریز و بپاشایی تو زندگیش داره که بیا و ببین. و البته از این خرج ها نصیبی برای نیازمندا وجود نداره.
مطمئنا اگه هر کدوم از ما به وظایف دینی خودمون عمل کرده بودیم شاید این وضعیت نابسامان بوجود نمیومد. من که از خودم مطمئن نیستم شما مطمئنی وظیفه تو درست انجام میدی؟
در ضمن مگه من گفتم برای امام فرق داره که چه کسی با چه وضعیتی بره به زیارتش؟ مسلمه که اینطور نیست.
شما دوره ائمه که دوره ای پر از خفقان بود و همه به خون پیامبر و اهل بیتش تشنه بودن رو با الان یکی می کنی؟ دوره ای که حتی برای برپایی مهم ترین شعائر اسلامی هم مشکل وجود داشت؟ حقوق مسلمشونو مثل فدک گرفتن ازشون.
شما الان فقط مشکلتون گنبد و بارگاهه؟ بسیار خب میخواین خودمون خرابش کنیم؟؟ مثل اون موقع که بارگاه به غایت ساده امام حسین (علیه السلام) بارها و بارها خراب شد و جاشو به زمین های کشاورزی داد و اثری از اون قبر مقدس باقی نموند؟ مردم گرسنه ان دیگه باید جور بی تدبیری ها و بی مسئولیتی های دیگرانو امام به دوش بکشه!
اما دوستان چه امام بارگاه داشته باشه چه نداشته باشه مشکلاتی که شما مطرح می کنید حل نمیشه. بقیع بارگاهی نداره آیا وضع مردم عربستان بهتر از ماست؟ قطعا نه که اگه اینطور بود مردم اعتراض نداشتن.
اصلا چرا اینطوری بگیم؟ بیایم به امام زمانم گیر بدیم که چرا با دیدن این همه ظلم و ستم سرکشان و محرومیت و مظلومیت خیلی از مردم چرا دست دست میکنه و نمیاد؟ هوم؟؟!

لیلی(خودم) 8 مرداد 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

دوستان لطف کنن و این بحث رو اینجاتموم کنن.به دلایلی نمی خوام این بحث اینجا ادامه پیداکنه.
نظر و عقیده همه محترمه.از این به بعدکامنتی حاوی ادامه این بحث تایید نمی شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد