لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

نشانه ها

اگه به هیچ چی اعتقاد نداشته باشم ولی به نشانه ها ایمان دارم. تا جایی که دست خودم باشه ازشون پیروی می کنم و تا حالا هم می شه گفت درست بودن. 

ولی وای به روزی که مجبور بشم از کسی هم کمک بگیرم دیگه اون وقت توضیح دادن و شرح این نشونه ها خیلی برام سخت می شه. آخه ترس از مسخره کردنشون و حتی جدی نگرفتنشون آزارم می ده.  

خیلی وقت ها مثل امروز طرفم اصلا اصل موضوع رو نمی فهمه و می زنه به حاشیه.اینه که رسما از صبح پنجر شدم. 

 من خرافاتی نیستم. ولی به نیروی کائنات به آفریننده و حکمت کارهاش ایمان دارم. ولی همه چیز رو هم با هم قاطی نمی کنم. 

 

ماه محرم و صفر برام حرمت دارن. وقتی می بینم آدمها چجوری هرساله از فقیرو غنی گرفته تا مسلمون و غیر مسلمون برای این ماهها حالو هواشون عوض میشه مجبور به تفکر می شم. وقتی می بینم طرف میادو می گه من فلان حاجتم رو  از این مراسم ها گرفتم مجبور به تفکر می شم. وقتی تو مراسم هرساله روز اول محرم مامان می شنوم صدای یکی یکی بغض آدها رو که شکسته می شه مجبور به تفکر می شم.  

جایی که آدم ها فارغ از هرگونه قیدو بندی یه دل سیر بغض های رو هم تلمبار شدشون رو تخلیه می کنن.جایی که نه تنها برای عظمت مصیبت امامشون بلکه برای مصائب زندگی خودشون و روح مریضشون اشک می ریزن 

من برای همه اینها حرمت قائل می شم. 

می خواستم از نشونه هایی که این چند روز دیدم بگم.ولی وقتی تو دنیای حقیقی درکت نکنن چه توقعی از دنیای مجازی داری! 

 

خدایا اشتباه کردم که چرتکه انداختم وبرا  معنویتم دو دو تا چهارتا کردم.در صورتی که برا کوچکترین خواسته مادیم بی حساب و کتاب عمل می کنم.   

 دیگه هم از دست من خارجه.یه لطفی بهم کن خودت می دونی چی ازت می خوام.

نظرات 6 + ارسال نظر
مرجان 22 آبان 1391 ساعت 05:23 ب.ظ

حال منم تو محرم مثل خیلیای دیگست که سرشار ازغم وگرفتار غصن, ولی وقتی خودخواهانه میشینم و میبینم تا حالا حاجتام براورده نشدن حس غضب میگیرم و کافرمیشم,اون موقعست که یه عالمه حس اسنغفارسراغم میادوتوبه میکنم,

خانمی آدرست رو بذار

گاهی وقتا باید نشانه ها رو دید و سکوت کرد... این روزا خیلی سخت میشه گوشی برای شنیدن درست حرفات پیدا کنی. حرفاتو میشنون اما بدون هیچ واکنش خاصی... انگار که داری براشون از قبض موبایلت حرف میزنی یا بالا و پایین شدن نرخ طلا و ارز... به نظر حالشون خوب میاد ولی تو باور نکن!

نه از همه کس ولی از بعضی ها واقعا توقع درک شدن دارم.اصلا هم کار سختی نیست!

اروندیها 23 آبان 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://www.arvandiha.blogfa.com

یکی از بهترین تفاسیری که از مقوله محرم خواندم،کتابی بود با عنوان :ظهور العشق الاعلی و عهد الهی" مفسر آنجا به نشانه ها اشاره بسیار کرده بود...نوشتارت با تلفیق کلیدواژه محرم و نشانه ها مرا برد به روزهای خوانش آن کتاب...

بیشتر در مورد کتاب توضیح می دین؟ مشتاق شدم بخونمش

دانشجو 24 آبان 1391 ساعت 03:20 ب.ظ http://geographyofurban.blogfa.com

سلام.ممنونم که بهم سر زدی.بله هر مطلبی که بخواهی میتونی کپی برداری کنی.باعث خوشحالی من میشه.منبع حدیث رو نمیدونم.میتونی سرچ توی اینترنت بزنی شاید در وبلاگهای دیگه با دکر منبع باشه.موفق باشی

مریم 29 آبان 1391 ساعت 08:15 ق.ظ http://ourtravels.blogfa.com/

قبول باشه.

مریم 27 آذر 1391 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام
من هم برای ماه محرم احترام خاصی قائلم .
مامانم برایم یک نذری در ماه محرم داره .
از بچگی حال و هوای محرم را دوست داشتم و اعتقاد عجیبی دارم .
همیشه وقتی دسته توی کوچمون می اومد دوست داشتم مثل بزرگترها گریه کنم ولی می دیدم که گریم در نمی یاد و الکی گریه می کردم ولی امسال داخل مجلسی شدم که از همان ابتدا گریه کردم و بغض امانم نداد .

خداوند حاجت همه را برآورده کنه و همه به قول قدیمی ها عاقبت به خیر شویم .
دعایی که هیچوقت معنای آنرا درک نکردیم؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد