لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

لیــــــلی

لیلی نام تمام دختران زمین است

پیشگیری یادرمان؟

چندروز پیش تو تابلو های یه ساختمان پزشکان داشتم دنبال یه دکتری می گشتم که تابلویی دیدم به این نام:گروه مشاورین ورزش و تغذیه . یه آن شوکه شدم و با خودم فکر کردم ایول بالاخره ما هم به این نقطه رسیدیم که پیشگیری بهترو ارجح تر از درمان است! کلی تو دلم اعضا و کادر این گروه رو تحسین کردم و کلی شادمان شدم و حتی  مراجعینی که خواهند داشت هم به دلیل اهمیت دادن به خودشون دردلم تشویقشون کردم. 

 

یه استادی داشتیم که می گفت جهان به طور رسمی و عملی نه در حد شعار به این نتیجه رسیده که پیشگیری بهتر از درمان است چرا که در کشوری که ایشون تحصیل کرده بودند حقوق یک متخصص تغذیه یاحتی علوم ورزشی خیلی خیلی بیشتر از یک جراح و متخصص قلب است!!!حتی  عددش رو هم بهمون گفت که من دقیق یادم نیست. دقت دارید که این نکته دقیقا برعکس روند معمول ایران هستش! 

  

چندساعت بعد دوباره گذرم به اون ساختمان پزشکان افتاد و به دلیل جذابیت موضوع برام و مرتبط بودن با  رشته تحصیلیم وارد ساختمون شدم که کمی از نحو کارشون سردر بیارم. 

 

رسیدم جلوی یه دری که بالاش همزمان هم تابلو  گروه مشاورین بود و هم تابلو یه دندون پزشکی! نتونستم ربط این دوتا رو متوجه بشم با شک و تردید در زدم یه آقای دکتر که درحال مگس پروندن در مطبش بود و البته با خانمی هم در حال گپ زدم که پرواضح بود کاملا مزاحمشون شدم!در رو باز کردم. 

 

به تابلو بالای در اشاره کردم و گفتم ببخشید جناب  دفتر این گروه مشاور کجاست؟؟ 

اونم به یه اتاق در بسته بی اسم و نشون اشاره کرد و گفت باید بهشون زنگ بزنید که بیان! وگرنه همیشه نیستن که!!!!!!!! 

منو می گی وا رفتم!  فهمیدم کارشون با چه استقبال خوبی مواجه شده !

  

تمومی افکاری که تو چند خط اول گفتم برام تبدیل شد به این جمله : زهی خیال باطل خانم. این مردم تا مریض نشن و جسمشون درب و داغون نشه به فکر خودشون نیستن البته اون موقع هم دیگه مجبورن به فکر خودشون باشن که خیلی خیلی دیره و چندین برابر هزینه یه پیشگیری ساده رو باید خرج دوا درمون کنن...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر محمد ادیب 16 مرداد 1391 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.shahliz.blogfa.com

حال همه‌ی ما خوب است

ملالی نیست جز گم شدنِ گاه به گاهِ خیالی دور

که مردم به آن شادمانیِ بی‌سبب می‌گویند

با این همه عمری اگر باقی بود

طوری از کنارِ زندگی می‌گذرم

که نه زانویِ آهویِ بی‌جفت بلرزد و

نه این دلِ ناماندگارِ بی‌درمان !

تا یادم نرفته است بنویسم

حوالیِ خوابهای ما سالِ پربارانی بود

می‌دانم همیشه حیاط آنجا پر از هوای تازه‌ی باز نیامدن است

اما تو لااقل ، حتی هر وهله ، گاهی ، هر از گاهی

ببین انعکاس تبسم رویا

شبیه شمایل شقایق نیست !

راستی خبرت بدهم

خواب دیده‌ام خانه‌ ای خریده‌ام

بی‌پرده ، بی‌پنجره ، بی‌در ، بی‌دیوار ، هی بخند !

مریم 18 مرداد 1391 ساعت 06:41 ق.ظ http://ourtravels.blogfa.com/

کلا آدمیزاد تا یه چیزی رو داره قدرشو نمیدونه و تازه فکر میکنه این داشتنش تا ابد ادامه داره.

دقیقا

امیر محمد ادیب 23 مرداد 1391 ساعت 03:36 ب.ظ http://www.shahliz.blogfa.com

خانه ام آتش گرفتست ، آتشی جانسوز.......
هر طرف می سوزد این آتش
پرده ها و فرشها را تارشان با پود........
من به هر سو می دوم گریان
در لهیب آتش پر دود.............
وز میان خنده هایم تلخ ، و خروش گریه ام ناشاد
از درون خسته ی سوزان می کنم فریاد
ای فریاد ، ای فریاد ، ای فریاد..........
وای بر من ، وای بر من......
خانه ام آتش گرفتست آتشی بی رنگ
همچنان می سوزد این آتش
نقش هایی را که من بستم به خون دل...
بر سر و چشمِ در و دیوار......
در شب رسوای بی ساحل......
سوزد و سوزد غنچه هایی را که پروردم به دشواری
غنچه هایی را که پروردم در دهان گنگ این گلدان.......
روزهای سخت بیماری........ روزهای سخت بیماری......
همچنان می سوزد این آتش........
آنچه دارم یادگار و دفتر و دیوان......
وانچه دارد منظر و ایوان........
من به دستانی پر از تاول
این طرف را می کنم خاموش
زان دگر سو شعله بر خیزد به گردش دود.........
تا سحرگاهان که می داند؟
که بود من شود نابود...... که بود من شود نابود.......
من به هر سو می دوم گریان........
از این بیداد می کنم فریاد ، ای فریاد ، ای فریاد
خفته اند این مهربان همسایگتانم شاد در بستر
صبح از من مانده بر جا مشت خاکستر .........
وای ، وای .............
وای آیا هیچ سر بر میکنند از خاک؟
مهربان همسایگانم از پی امداد؟مهربان همسایگانم از پی امداد؟
سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد ....
می کنم فریاد ، ای فریاد....... ای فریاد.......

همه با هم مصیبت عظیم آذربایجان را به سوگ می نشینیم.

[ بدون نام ] 8 تیر 1394 ساعت 05:49 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد